Review OLED Panasonic 55GZ2000
CALIBRARE OLED Panasonic 55GZ2000
Panasonic GZ2000 este considerat de catre puristi si recenzori de specialitate, oled-ul cel mai cinematic si apropiat de referinta la ora actuala (exceptie face modelul 2020, HZ2000) Pe buna dreptate televizorul este intr-adevar dedicat cinefililor si celor pentru care acest aspect este primordial.
Design simplist, robust, bine finisat, rama contur negru, conectica bine pozitionata, telecomanda premium de metal (aluminiu eloxat) suport stabil, oled-ul fiind integrabil in orice ambient. Meniul identic cu cel al fratilor mai mici ca si serie, intuitiv, se misca foarte bine. Aplicatiile firefox, sumare respectiv strictul necesar.
Moduri de imagine variate, atentia fiind indreptata spre Professional 1 (mod vizualizare zi) Professional 2 (mod vizualizare noapte) THX – mod mixt. Buton dedicat pentru vizualizarea profilelor imagine selectate (recomandat doar profilele calibrate – in cazul acestui GZ) Din primele masuratori de precalibrare rezulta variatii mici in aceste moduri, televizorul fiind precalibrat de producator. Totusi dupa efectuarea unor corectii minore, imaginea se apropie foarte mult de referinta de studio, oled-ul putand fi folosit pe post de preview in studiouri de post procesare, in televiziuni si chiar in broadcast. Gradientul este atat de fin incat greu poate fi concurat de vre-un competitor. Tranzitiile in zonele near black sunt comparabile cu ale monitoarelor profesionale, GZ2000 avand corectii a intervalului de luminanta pe 2.5 5 7.5 IRE Surprinzator este varful de luminanta atins in HDR & Dolby Vision, respectiv 1036cd/mp confirmand astfel veridicitatea afirmatiei producatorului respectiv panelul atinge 1000nit. Procesarea foarte buna pe acest oled, miscarea la fel (are un mod custom de setare a interpolarii, sau folosit cu IFC pe minim) Culorile foarte foarte naturale, acea naturalete regasita aici, aminteste de vechile plasme de referinta cu care Panansonic au facut cariera pana in 2013. Albul dupa calibrare este imaculat, acest atribut fiind determinant pentru necontaminarea tonurilor si nuantelor deschise, uniformitate foarte buna pe intreaga arie a display-ului. Fara urme de banding, curat pe fundal negru de 5% , oledul dispune de un panel custom, cu filtre custom, diferit fata de oricare alt oled, chiar de alte oled-uri Panasonic. Cei 1000nits reali, isi spun cuvantul in Dolby Vision unde materialele de pe NETFLIX efectiv nu au termen de comparatie cu alte televizoare. Imaginea pare atat de imersiva incat pare reala in scenele luminoase, negru ramanand negru, rezultatul unui dynamic range impresionant. La fel HDR10 afisat foarte corect colorimetric, graficele pentru modurile HDR calibrate fiind relevante.
Testat dupa calibrare cu materiale video diferite, netflixul in Dolby Vision fiind impresionant. In cele doua poze se vad cladirea si cerul, de o naturalete deosebita. Urmeaza test catv LooK 4K (canal tv HDR cu HLG) testat un meci de fotbal unde culoarea terenului, detaliile si miscarea sunt ceea ce trebuie. Programele tv hd 1080i par bine upscalate, dar inferior afisate raportat cu Netflix-ul si programele 4K. materialele blu-ray 1080p sunt afisate foarte bine, avand impresia ca sunt nativ 4K, aici procesarea avand un cuvant greu de spus.
Concluzia 55GZ2000 este cel mai bun televizor testat pana acum d.p.d.v al imaginii. Il recomand cinefililor si mai ales celor care lucreza in domeniu video, este device-ul perfect pentru prezentarea materialului finit, in forma in care a fost gandit sa fie vizualizat de catre directorul de imagine sau colorist. Adresabilitatea este in randul celor care apreciaza cinematica, pretul fiind insa unul pe masura. Poate fi integrat atat in camere cu lumina controlata cat si in sufragerii luminoase cu conditia ca lumina sa nu fie contre-jour.
Un exemplar Panasonic 65GZ2000 calibrat profesional, poate fi vazut si testat de cinefili in showroomul CinemaLaTineAcasa.